לפטופ או מחשב נייח?

לפטופ או מחשב נייח? יתרונות וחסרונות

השאלה לפטופ או מחשב נייח היא שאלה הולכת ונכחדת משום שאם נכנס לכל בית ראנדומלי בישראל, בסבירות גבוהה במיוחד נמצא את שניהם, ורק במקרים אחדים דגם אחד מכל אחד.

לפטופ או מחשב נייח
לפטופ או מחשב נייח

נכון להיום במרבית הבתים אפשר למצוא מגוון של מוצרים טכנולוגיים שונים לרבות אייפדים, טבלטים, מכשירים סלולאריים מתקדמים במיוחד ועוד כלי עבודה טכנולוגיים שונים.

ובכל זאת, אם הגיעה העת להחליף מחשב ואתם מוצאים את עצמכם בפני הדילמה מה לקנות, תרשו לנו לעזור לכם לעשות את הבחירה הטובה ביותר.

לפני שאתם מחליטים תשאלו את עצמכם כמה שאלות
כמה שעות אתם מבלים על המחשב ביום. האם אתם מבלים שעה לכל היותר, או שאתם גם עובדים וגם מצ'וטיים וגם מבלים על המחשב את הזמן הפנוי שלכם?
אם זה מחשב לעבודה, איזו סוג של עבודה אתם עושים עליו? יש הבדל גדול בין כותבים שעושים שימוש בוורד ובדפדפן למעצבים גרפיים שעובדים עם תוכנות גרפיקה כבדות ומורכבות. מחשב נייד הוא ככלל מוגבל הרבה יותר מבחינת ההספק שלו ועבודה שוטפת של מעצב גרפי לא תקבל מענה ראוי ממחשב נייד.
מה התקציב שעומד לרשותכם. קשת המחירים של מחשבים שונים היא רחבה ובעוד שתוכלו למצוא מחשב גם בסכומים שהם סביב האלף שקלים, ישנם גם מחשבים בעשרות אלפי שקלים.
אם אתם מתכננים לרכוש מחשב יקר, לא משנה אם זה מחשב נייד או נייח שימו לב שיש ברשותכם פוליסת ביטוח דירה. פריצות לדירות הן לא עניין זניח והן מתרחשות בתדירות גבוהה למדי. לא הייתם רוצים שיגנב מחשב יקר מבלי שיהיה לכם כיסוי עליו. ביטוח דירה יספק לכם כיסוי לא רק בגין גניבה ולא רק עבור המחשב. לפטופים הם מטרה נהדרת לגניבה, אבל מעבר לכך ביטוח דירה יספק כיסוי בגין כל הפריטים השונים בדירה, ואם זה הבית שלכם תוכלו להרחיב גם לביטוח מבנה.

איך קונים מחשב?
קניית מחשב זה לא עניין של מה בכך, במיוחד אם משקיעים בו ומצפים ממנו לספק את ה"סחורה". זה נכון שיצרן איכותי הוא בדרך כלל ערובה למחשב איכותי, אבל לא ביצרן מתחילה או מסתיימת הבדיקה של המחשב עצמו.

כל מחשב הוא סך כל חלקיו, ואת החלקים השונים שלו חשוב לבחון בקפידה לפני בחירת המחשב. היתרון של מחשב נייד הוא בכך שאפשר ממש להרכיב אותו מאפס, מה שאי אפשר לעשות עם מחשב נייד. מחשב נייח אפשר גם לשדרג, אפשרות שגם היא כמעט ואינה קיימת בכל אשר נוגע למחשבים ניידים, יחד עם זאת לאלה האחרונים יש כמה יתרונות לא מבוטלים על פני המחשבים הנייחים.

מחשב נייד הוא פריט חובה לכל אחד, במיוחד היום. אם אין מחשב בכלל בבית, העדיפו לקנות נייח, אבל אם יש אחד וחסר נייד אל תתפשרו.

נייוט מהיר